Zeldas

Alla inlägg under mars 2013

.

Av Zelda - 31 mars 2013 23:08

Har vart en helmysig dag idag hemma hos svärföräldrarna. Fick god mat, påskgodis, skrattade en massa, gick på påskgodisjakt med trollungarna och hela familjen (inklusive sötkatten Fiona som skuttade glatt efter), lekte med spiderman och en massa annat.   

 

                         

 

Nu ska vi kika på en film sen blir det faktiskt läggdags direkt efter med tanke på att jag ska vara iväg redan vid halv sju på morgonen.   

Av Zelda - 30 mars 2013 18:35

Glad påsk alla söta läsare!   

 

 

 

Idag har vi verkligen bara slappat hittills med spel och mys.    Snart får vi besök av Hunnis bror Eas igen som ville vara här ikväll igen. Ska iväg och handla lite sen blir det att laga mat, spela och kolla på film.   

 

Imorgon blir det påskmiddag och jag typ dör av längtan efter smörgåstårta!   

Av Zelda - 29 mars 2013 23:30

Sorry för den dåliga uppdateringen men har haft sjukt mycket att göra hela veckan. Blev inskriven på ett nytt program som startar på måndag, får se hur det går.   

För att uppdatera er lite snabbt om vad som är någorlunda värt att nämna av vad som hänt i veckan så har vi bla. haft världens mysigaste myskväll med supergod mat, hemmaspa, snapple, bra film. Sen har jag tagit min "bloppis-oskuld" med att köpa en supersöt topp från en helhärlig bloggerska!   

 

     

 

 

Har vart i full rörelse för övrigt med massa möten, pappersarbete, ärenden och sånt tråk vilket jag inte ens tänker gå in på.   

 

 

Idag var en helt sjukt underbar dag, åkte iväg till svärföräldrarna och hjälpte svärfar att hugga och stapla ved vilket är sjukt mysigt, tråkigt bara att vädret var så tråkigt med snö och grå himmel. Han en bra bit faktiskt och tänkte ta resten på söndag när vi ska dit på påskmiddag och mysa.    

 

    


En väldigt mäktig staplad hög jag fick ihop helt ensam om jag får säga det själv.   

 

Och självklart var jag tvungen att smyknäppa ett kort på min söta när han har sin pappas arbetskläder på sig.   

 

 

 

Sen till min överraskning så fick jag också en jättesöt "påskblomma" av världens sötaste trollunge idag!  



 


Nu sitter vi hemma och jag har precis skickat in min deklaration.   Funderar faktiskt på att ta en resa för pengarna jag fick tillbaka på skatten, får ta och diskutera lite planer med hunni nu i veckan om det.    Andreas är på besök och han och hunni sitter just nu och spelar på en varsin tv, snart tänkte vi slå igång en redig gammal kult-skräckfilm, käka chips och dricka påskmust som vi fick med oss hem från svärmor.   

Av Zelda - 26 mars 2013 15:29

Imorse kom en liten mysig överraskning ned i postlådan som jag helt glömt bort, alltid lika mysigt att få hem några godisbitar i postlådan. Dem ska vi gotta oss med ikväll till en bra film ikväll.


 


Idag tänkte jag ha lite garderobsrensning här hemma samt städa upp i lägenheten och rensa ut en massa annat som bara ligger och skräpar.   


I samband med detta så passade jag på att beställa hem lite händig förvaring till garderoberna och ett par supertuffa byxor.   

 

   

 

Nu ska jag börja röja lite sen blir det att hoppa in i duschen innan jag börjar ta kort på allt som ska bort.   


Av Zelda - 25 mars 2013 21:38

Äntligen fick jag tummen ur och beställde hem världens finaste blus idag som tidigare kostat 299, men sen såg jag till min förvåning att de flyttat den till rean och sänkt den till 69kr.  Yay! 

 

 

 

För övrigt så har denna dagen vart superförvirrande och har mått lite si så där vilket resulterade att jag somnade klockan sex nu ikväll och sov fram tills för ca. 10min sedan.  

 

Nu tänker jag och hunni i alla fall slå på en bra komedi och käka jordgubbar som jag handlade hem imorse innan jag skulle iväg.   

 

 

Av Zelda - 24 mars 2013 15:44

Hade en supertrevlig kväll igår hemma hos Fi och Andreas, kollade på gamla filmer som hunni och hans bröder hade spelat in när han var 13-14 vilket var skitkul, käkade kebabpizza, åt Fi's supergoda kakor, gosade med Midnas bror och skrattade en massa.  


 


Söndagen började dock mindre trevlig men det spelar ingen större roll ändå, försöker koppla bort det tråkiga.   Snart ska vi äta och sen ska vi ned och hämta upp min gamla dator för att kolla om mina gamla klipp från jag var mindre finns på den.

 

Hoppas för övrigt att ni får en mysig söndag!   


Av Zelda - 22 mars 2013 14:53

Känner mig superlycklig idag även fast det är lite stressat och jag har massor att göra.    Var nyss och hämtade ut lite paket och passade på att köpa två små söta blommor till köket.


   


Nu ska jag sätta mig med ocarina of time ett tag, sen blir det att ta tag i lite av det som behövs göras.   


   


Senare ikväll ska vi mysa med en gammal skräckfilm och något gott att äta.   

Av Zelda - 21 mars 2013 22:44

Just nu så sitter jag och myser under en filt med en av världens godaste desserter, citronfromage.   


 


Snart ska vi slå igång en film och bara mysa, sen blir det läggdags strax efter det för att vi har mycket att göra imorgon.   


Denna dagen har vart relativt lugn faktiskt, har inte vart mycket utevistelse direkt förutom att vi  tog en snabbrunda ut för att handla. Det har snöat nästan hela dagen idag vilket jag tycker är supertrist, är så sjukt trött på att frysa nu. Hoppas verkligen att våren slår på ordentligt snart.   


Ovido - Quiz & Flashcards