Zeldas

Alla inlägg under juni 2013

Av Zelda - 29 juni 2013 20:46

Första veckan på badhuset avklarad och jag är så sjukt lycklig, har aldrig trivts bättre på ett jobb i hela mitt liv förr.   

Redan första dagen tog jag intiativ till att komma med lite förslag till lokalen som nu ska göras om till banpassning (som jag kommer hålla i sen). Planerna var att hela lokalen bara skulle målas vit men jag tyckte att det kanske kunde vara lite roligare om man hade lite landskap och roliga figurer på väggarna med tanke på syftet med lokalen så jag framförde detta till chefen, varpå hon frågade om jag kunde måla sånt. När jag sa att jag kunde det så blev hon överlycklig och nu sitter jag med fria händer i hela lokalen och får göra precis vad jag vill och bara säga till vad jag behöver.   Känns så sjukt roligt att få göra något man tycker om och få credits för det samtidigt. Igår blev jag nästan klar med första väggen och nu i helgen ska jag planera upp lite för resten av lokalen.   Kommer ta massa bilder sen när jag är klar!   


 

Har inte hunnit göra så mycket annat än att jobba resten av veckan men passade i alla fall på att köpa hem lite nya saker till lägenheten för ett erbjudande jag fick på mailen. Allt som allt slutade summan på ca. 500kr för 4 påslakanset, massa handdukar och 3 nya gardiner, vilket är sjukt billigt.    

 

         

 

Just nu så har vi Eas på besök, spelar the last of us, dricker estrella och käkar chips. 

 

   

Hoppas ni haft en bra vecka!   

Av Zelda - 23 juni 2013 22:39

Har haft en superhärlig helg med midsommarfirandet som bjöd på urgulliga kattungar, tårta, massa god mat, söta ungar, skratt och trevligt sällskap.  

 

                       

 

Passade även på att filma kisebebisarna och så la vi upp det på hunnis youtubekanal.     

 



Igår tog vi det bara lugnt och mös med film och passade på att använda lite av basilikan jag köpte hem i torsdags till basilikakyckling i sås och hemmagjord potatisgratäng.   

 

   

 

Idag har också vart riktigt lugn, satt och pysslade lite med en miniatyrvärld jag gjort i en glasflaska en stund på dagen och nu på kvällen satt vi och kikade på "The cat returns".   

 

 

 

Snart blir det till att lägga sig för imorgon är första dagen på jobbet och känner mig både peppad och lite nervös på samma gång.   

 

 

 

 


Av Zelda - 20 juni 2013 19:03

Igår efter att jag vart och dragit ut min visdomstand så gick vi och hämtade ut ett paket med ett dörrstopp i form av muminmamman som jag beställde hem för ett tag sen, är så himla förtjust i den och har suttit och glott på den halva dagen idag bara för att den är så otroligt bedårande.   


 


Efter vi hade hämtat ut paketet så åkte vi hem till svärföräldrarna en snabbis för att deras katt precis hade födit 5 små ursöta kattungar.   


 

Annars idag har jag typ skrivit kontrakt för jobbet och städat som attans.  

Snart ska vi äta sill och potatis och till efterrätt blir det calippo shots och solero.   Sen slår vi väl typ på en film och bara tar det väldigt lugnt resten av kvällen med tanke på att vi ska iväg hem till svärföräldrarna väldigt tidigt imorgon och hjälpa till att fixa iordning allt innan alla gäster kommer.   


     


Kommer nog inte ha så himlans mycket tid över imorgon till att blogga så passar på nu direkt att önska er alla en glad midsommar!   

Av Zelda - 18 juni 2013 23:39

Ska strax gå och lägga mig men ville bara kika in lite snabbt och säga att jag har gått och fått jobb.   Känns så sjukt härligt att ha ett stadigt ställe att vara på i minst 6 månader framöver nu.




 


Imorgon ska jag till tandis igen och fixa med min dumma visdomstand.


Av Zelda - 16 juni 2013 11:13

Hej igen, idag är det söndag och jag sitter just nu här och förbereder mig lite inför arbetsintervjun imorgon.   

 

 

Helgen har vart riktigt lugn förutom igår då vi hade storstädning här hemma och jag tvättade upp ALLT vi har i tygväg och mellan varven var jag uppe i lägenheten och skurade ordagrant från golv till tak.   


I fredags drog vi hem till hunnis föräldrar igen i ett par timmar, svärmor hade planterat en massa så vi fick med oss en blomma och en ärtplanta hem.   Ärtplantan fick pryda köket och blomman (som egentligen är en uteblomma) fick stå i sovrumsfönstret så länge.   

 

     


Mot kvällen satt hunni och spelade in lite spel-review's, Eas var med oss på skype och jag mös i soffan, kollade på Kiki's delivery service, käkade världens godaste muffins, svärmors piroger och nektariner.   


     


Ikväll ska vi bara ta det lugnt, äta soppa för det kalla vädret och slå igång The last of us som älsklingen fick hem i fredags.   

 

 

 

Hoppas ni haft en bra helg!   







Av Zelda - 13 juni 2013 21:42

I tisdags slutade jag jobbet på parkförvaltningen, tog även tag i att gå till tandläkaren som skrev ut penicillin till mig, sen ska jag tillbaka dit nästa vecka igen. Jag och hunni passade på att åka hem till svärföräldrarna på eftermiddagen och spendera lite tid där ute. Satt och fikade, gick och tittade på alla söta får och lamm över gatan och hade det jättemysigt.   

 

                               

 

Igår var vi jätterastlösa och passade på att gå en halvmil istället för  att gå till den närmsta butiken när vi ändå behövde gå och handla. Två flugor i en smäll, gjorde av med massa energi och fick hur mycket mat som hellst för bara ett par hundralappar. Köpte även en varsin mjukglass på hemvägen som vi satt och avnjöt i solen. Mot kvällen blev jag sen helt toksugen på pommes, sallad och svärmors hemmagjorda piroger, så hunni var gullig nog att fixa iordning det till mig med en gång.  

 

 

Idag har jag dock inte vart lika produktiv, har faktiskt mest suttit ned och inte gjort någonting.   Har som mest gått och handlat en gång, var en snabbis till posten för att hämta ut paketet från h&m och käkat sill och potatis. 

 

 


Nu har jag riktigt jävla skittråkigt rent ut sagt och helt tappat inspirationen så jag vet faktiskt inte vad jag ska göra resten av kvällen.    Känner inte allst för att gå och lägga mig speciellt tidigt heller.

 

Några tips?   

 

Av Zelda - 10 juni 2013 19:45

Idag har jag sån djävulsk tandvärk, vaknade upp imorse med feber och högersidan av ansiktet, örat och halsen hade svullnat upp pga. min jävla bajs visdomstand.

Ringde direkt och sjukanmälde mig och sen på telefonen för att boka tid hos tandis, tur var det att jag fick en tid redan imorgon bitti.


Sen kom Eas på besök och vi åkte och handlade på city gross och djuraffären, hittade ett nytt foder som jag direkt blev helförtjust i då det verkligen innehöll ALLT både vuxna katter och kattungar behöver, himla massa nyttiga saker för hela katten, 80% kötthalt och massa annat bra. Blev ännu mer förtjust när jag kom hem och alla katterna bara kastade sig över det och bara vräkte i sig. Kan helt klart rekommenderas.   

 

   

Nu sitter vi i lycka och kollar på E3-galan på xbox'et.   Finns en massa bra nyheter som avslöjats och känner mig faktiskt helnöjd hittills.

Av Zelda - 8 juni 2013 13:03

Igår hade vi myskväll här hemma och kollade på Hansel and Gretel, witch hunters. Filmen var kort sagt väldigt underhållande.   


 


Idag var planen att jag skulle sätta mig på balkongen ett par timmar och jämna ut min bränna lite men ångrade mig ganska snabbt igen då jag höll på att frysa ihjäl där ute.   

Så nu får jag tänka om istället, gick i alla fall in och beställde ett par görsnygga örhängen och ett jättefint halsband från gina.   


   

Nu tror jag faktiskt att jag ska sätta mig och rita ett tag, var bra längesen jag gjorde det nu.   

Ovido - Quiz & Flashcards