Zeldas

Alla inlägg under augusti 2012

Av Zelda - 30 augusti 2012 15:30

Hej alla söta! Igår var premiären för "Fråga Zelda", fick en del frågor i bloggen och en supermassa frågor skickade till bloggmailen, det är så himla kul att ni visar intresse!   

Som tack för visat intresse så kommer jag dela ut överraskningar till de som kommenterat. Maila era namn, bloggnamn och frågan ni ställde till min bloggmail: zeldasblogg@hotmail.com

 

Börjar med att besvara de frågorna jag fick direkt till bloggen och fortsätter sen att besvara bloggmailens frågor i nästa inlägg med tanke på att de var så himla många och det kommer ta tid att besvara.   


Daniela frågade: "Vilken är din favorit årstid?"

 

Jag måste nog säga hösten. Just för att under hösten är det min favorithögtid "halloween" samt för att allt är så himla mysigt på hösten, det börjar bli lite kallt så man kan krypa in i en stor mysig kofta, tända en brasa i öppna spisen och bara mysa.Och framför allt alla fina färger på löven som skapar en sån där magisk stämning när man är ute och strosar runt i skogen. Det finns så mycket med hösten som jag älskar. Jag älskar självfallet alla andra årstider också men just hösten är min absoluta favorit.

 

 

Rebecka frågade: "Hej! Vad fin blogg! :) Jag har lit frågor....1. hur gammal är du? 2. har du husdjur? 3.hur länge har du haft rosa hår? 4. Vilket är de coolaste namn du vet? 5. Har du haft någon annan blogg innan denna? 6. Bad brukar du kolla på för tv program 7. Gillar du dounuts 8. Vilken färg gillar du bäst? 9. vad väljer du Vintes VS sommar? 10. vilket land skulle du helst resa till? Lite knasiga frågor men hade varit kul om du svarade! :D Kram Becka <3"

 

Hej söta du, haha ja det var en hel del! Superkul att du frågar så mycket. Ska försöka besvara allt så gott jag kan.   

 

1. 22, fyller 23 i december.   

 

2. Jag har för närvarande 2 katter, funderar på att skaffa en till och senare kanske också en hund. Har alltid älskat djur och kan helt enkelt inte få nog av dem.

  

 

Sixten/bullen/lillefis/kisen (kärt barn har många namn).  

 

 

Sebbe/hulken.  

 


3. I ca. en månad nu. Men det är bara en toning som tyvärr har börjat blekna pga. att jag tvättat håret så mycket. Kommer försöka få tag på en mer permanent rosa färg nästa gång.  

 

4. "Coolaste" vet jag inte, kanske mitt eget förnamn Zelda (ego   ) just för att det är taget ur världens bästa spelserie.    Nej men jag vet faktiskt inte, några fina namn som jag personligen fastnat för är däremot Maja och Leo som jag vill att mina framtida barn ska heta.   Dessutom så heter världens bästa farmor också Maja.  

 

 

5. Nej det har jag inte, detta är faktiskt min första blogg och syftet var från början att jag bara skulle testa på att blogga för att se hur det var. Nu är jag fullkomligt beroende och älskar att blogga!  Men det är faktiskt mina läsare som gör det mest givande. Älskar er!  

 

6. Just tv-program brukar jag inte kolla på så där jättemycket, kollar på färjan på tv ibland samt lite amerikanska program på bl.a mtv. Brukar mestadels kolla på gamla nostalgi serier, tv-spels serier och anime. Senast jag kollade på en serie var det på en anime som heter "dusk maiden of amnesia". Fick tipset om denna serien av bloggerskan "Foki" och serien var faktiskt överraskande bra.

 

 

7. Låter bilden tala för sig själv!  

 


   

 


8. Det står faktiskt mellan rosa och grön. Fick jag bara välja en färg så skulle jag nog ta rosa, men det förstod ni säkert.  

  

 

9. Oj, det här blev svårt. Båda årstiderna har sina för och nackdelar. Jag älskar både vintern och sommaren. Just där jag bor nu så är dock sommaren sjukt jobbig och luften blir klibbig, så utifrån det så väljer jag nog vintern. Hade jag bott någon annan stans så hade jag kanske valt annorlunda. 

 

10. Ännu en svår fråga.   Det finns så sjukt många ställen jag vill resa till just nu så jag kan inte ens räkna dem. Men ja, hade jag valt ett land just nu så hade jag nog valt Japan, just för att det finns så sjukt mycket att göra där och det är en av världens bästa shopping länder (och som de flesta vet så ÄLSKAR jag att shoppa  ). Alternativ två hade vart någonstans i storbritannien. Både jag och min pojkvän avgudar just storbritannien och har alltid velat åka dit (men får aldrig tummen ur). Hellst så hade vi nog åkt till Skottland eller Irland just för att det är de charmigaste delarna av storbritannien. Kulturen, folket och naturen är så hemtrevlig, sagolik och fin där borta.

 

clara frågade: "visst är din favo färg rosa :)"

 

Som jag svarade längre upp i detta inläggetstår det faktiskt mellan rosa och grön just nu. Men ja, hade jag bara fått välja en färg så hade jag nog valt rosa 

 

Alicia frågade: "Hej! Jag vill bara säga att du är fantastiskt fin och jag älskar din läpp piercing!!! Funderar på att skaffa en, med tanke på vardagen med läpp piercing, vilken skillnad är det från att inte ha? Jag vill ha en ring dock men har man någon smärta av den i vardagen?"

 

Hej sötnos, gud vad gullig du är, tack så jättemycket! Jag har haft min piercing i läppen i så pass många år nu så jag kan faktiskt inte ens minnas hur det var att inte ha någon. Har 3 hål i läppen men det är bara en av dem jag har ett smycke i. Och ja, i början gör det självklart lite ont men så fort det har läkt och svullnaden har gått ned så gör det inte ont längre. Sen skiljer det självklart sig från person till person, vissa får mer ont än andra beroende på hur hög smärtgräns man har. Ju längre man haft piercingen desto mindre märker man av den. Min piercing är en del av mig och jag märker faktiskt inte själv av den så länge inte någon yttrar sig om den.

 

Kajsa frågade: "Hur gör du när du färgar håret? Köper du färg eller går till frisören? Om du gör hemma, vilket märke använder du?"

 

För att få håret rosa så måste man först bleka det ordentligt och sen sätta i den rosa färgen. Jag färgar mitt hår själv, bleker håret med mood ultra blond och för att få håret rosa så använde mig av en rosa toning som heter directions - carnation pink som finns att köpa hos buefox.nu. Nästa gång kommer jag att färga med en mer permanent rosa färg 


 



Elise frågade: " -Om du fick byta till vilket namn du vill vad skulle det vara för något? -Favoritfilm? -Vilka länder har du varit i förutom Sverige? -Hur lång är du? -Ögonfärg? -vad vill du ha just nu? Hehe lite random frågor :D"

 

"Om du fick byta till vilket namn du vill vad skulle det vara för något?"

 

Skulle faktiskt aldrig kunna tänka mig att byta namn, jag älskar namnet "Zelda". Det enda som skulle kunna vara är att jag kanske kommer att få byta mitt efternamn när jag gifter mig 

 

"Favoritfilm? "


Disney's beauty and the beast!   Det har alltid vart min absoluta favoritfilm och kommer alltid att vara det. Den är helt perfekt ihopsatt, en enkel saga som kort sagt handlar om att kärleken är blind. Trots att beast är ett "hemskt odjur" så vinner han belle's hjärta. Kan det bli mycket finare än så? Det tycker i alla fall inte jag.   

 

 

"Vilka länder har du varit i förutom Sverige?"

 


Turkiet, Tunisien, Norge (där jag bodde i 1år), Danmark, Finland och sista resan var till U.S.A för att hälsa på min familj som bor där i en månad.  

 

"Hur lång är du?"

Du det vet jag faktiskt inte exakt, men jag är någonstans mellan 1,61-1,65.   


"Ögonfärg?"

 

Grön

 

"vad vill du ha just nu?"

Jag vill ALLTID ha minst tusen saker på en och samma gång Men ja, några miljoner hade väl aldrig suttit fel, då kunde jag både rest iväg, köpt en ny lägenhet och haft lite pengar över att shoppa för.   Nej men det är lite orimligt kanske. Just nu så skulle jag faktiskt velat ha ett par supersnygga skor från jeffrey campbell's lita kollektion och ett par nya, svarta jeansshorts, fullproppade med nitar och snygga slitningar.     

 

   


 

 

Hoppas ni är nöjda med svaren.   Ser fram emot att få mer spännande frågor och kommentarer att besvara! Det värmer verkligen.  


Nu har vi fått besök här hemma så jag ska gå och vara social med dem en stund.

Skriver mer senare!

 

XOXO   

 

 


Av Zelda - 29 augusti 2012 16:36

 

 

Hej alla söta! Idag tänkte jag uppdatera bloggen med ytterligare en nyhet, "Fråga Zelda". Kommer att ta emot och besvara allmänna frågor hela dagen/natten som jag sen lägger upp och besvarar i nästa inlägg imorgon. Kom gärna med vilken typ av frågor som helst om/till mig, ju mer frågor som ställs så tänkte jag även passa på att lägga upp en överraskning i nästa inlägg som ni inte vill missa.   Alla som ställer frågor kommer att bli belönade med denna "överraskningen".

  

Av Zelda - 28 augusti 2012 20:59

Ikväll har jag och älsklingen haft en myskväll, passade på att unna oss något extra för att vi vart så duktiga med läxorna så vi gick ned och beställde sushi!  


 

Nu sitter jag här och kollar runt efter en bra film vi kan kolla på ikväll. Hunni är supersugen på skräck men det känns som om vi redan sett det mesta som är "något att ha" i den genren.    

 

På tal om skräck.. Gud vad jag längtar till halloween 

Enligt mig personligen så är det den absolut mysigaste högtiden på året. Maskeradkläder, pyntet och den magiska och lite mystiska känslan. all hallows eve har något helt magiskt över sig. Det känns liksom i luften att det är något speciellt med den dagen.

Jag och älsklingen går alltid "apeshit" på halloween med maskeraddräkterna och dekorationerna här hemma, vi vill på något sätt alltid slå på större varje år. Detta årets halloween hade vi bland annat tänkt att gå så pass långt att vi tom. täcker väggarna fullt ut med dekorationer. Jag köpte någon månad sen lite scene setters och stora planscher som ska täcka dörrarna och väggarna här hemma.

   

 

kommer köpa en hel del annat fram tills dess också, bl.a lite tyger, tavlor "som bevakar en när man går förbi" m.m :) Vilken är eran favorit högtid?


Av Zelda - 28 augusti 2012 19:02

 

Som ni vet så nämnde jag igår att jag ville testa att lägga upp lite nya saker i bloggen. Idag får ni ta del av en helt ny sak i min blogg, "Zelda tipsar". Tänkte dela med mig av lite allmänna tips då & då, så blir det kanske lite roligare att läsa 

 

Säg gärna till vad ni tycker!  

Av Zelda - 28 augusti 2012 05:48

Äntligen är jag klar med pluggandet och alla kurser, har suttit hela natten och börjar känna mig redigt sliten just nu. Ska snart gå och lägga mig i alla fall ett par timmar för att orka med morgondagen.

Under tiden jag vart borta från bloggen har mycket hänt. Har bland annat lyckats fynda hem en ny höst/vinterjacka på nellys stora rea. :)

 

 


Supercute!   

 

 

 Har suttit här en stund nu och funderat ut lite nya "kategorier" och lite annat till bloggen för att kunna pigga upp den lite mer. Känner att jag vill ha en mer givande blogg så därför funderade jag på att skriva lite mer om bland annat allmänna tips och triks, dela med mig lite mer om mitt liv, lägga upp mer bilder, kanske slänga in några outfits m.m Vad jag tycker själv så blir det mer roligt att läsa en blogg då. Har ni några förslag på vad ni tycker det borde finnas mer om i min blogg? Tipsa gärna!  


Kommer att skriva mer senare idag och ska försöka börja lite smått med några nyheter redan då. 

 

Hoppas ni sovit gott inatt. Vi ses senare idag!  


Av Zelda - 27 augusti 2012 20:46

Vill inleda detta inlägget med att säga att jag faktiskt blir berörd av att ni fortsatt läsa min blogg trots att jag vart borta så pass länge och tacka så jättemycket för detta. Ni är så himla söta!

  


Allt har börjat lösa sig för mig nu och jag mår faktiskt bra för tillfället. Har saknat att blogga och nu ikväll kunde jag helt enkelt inte hålla mig längre, så nu är jag tillbaka igen med nya inlägg samt en helt ny design på bloggen. Kände igår att bloggen behövde piffas upp lite så gjorde en ny header, tog en massa bilder och bytte profilbild. Tyckte faktiskt att det blev betydligt mycket bättre än innan.  

   

Vad tycker ni?  

 

Ikväll blir det att plugga på stenhårt så hinner jag helt klart med de sista kurserna tills imorgon. Då slipper jag sitta och tänka på det mer, vilket känns superskönt, sen får jag mer tid över till mina söta läsare och bloggen!  

 

Nu blir det till att sätta igång med pluggandet, hoppas att ni har haft en superbra månad utan mig!

 

Skriver mer senare/imorgon!   

 

Av Zelda - 10 augusti 2012 09:18

På grund av att jag för tillfället mår jättedåligt så kommer jag att ta en paus från bloggandet. Det har hänt en massa tråkiga saker sen i måndags och det kommer förmodligen ta ett bra tag innan jag kan återställa mig. Jag är sjukt ledsen för att detta har hänt och att den hemska orättvisan ska drabba mig just nu men jag försöker verkligen hålla hoppet uppe.

Sänder många varma kramar till alla mina läsare, hoppas ni får en fortsatt trevlig månad och att ni sköter om er! 

   

Vi ses snart igen!  


Av Zelda - 4 augusti 2012 22:30

Idag är jag glad (trots min supersvullna, värkande och helt värdelösa högerhand) för min sötnos har bakat världens godaste chokladbollar till mig och för att jag har beställt hem lite nya kläder samt 2 supersöta badrumsartiklar!  

  

           

Ska snart spela klart eternal sonata vilket känns ganska tråkigt med tanke på att jag inte vill ha något slut på spelet. Senare blir det att plugga och eventuellt kolla på någon mysig film.

  

Ovido - Quiz & Flashcards