Zeldas

Alla inlägg under maj 2013

Av Zelda - 31 maj 2013 16:46

Idag är det min och hunnis års dag och exakt 3år sen jag flyttade till Karlshamn. Har vart en jättemysig morgon med presenter och annat.   Hunni hade vart jättesöt och köpt en massa gott till mig + samlarobjekt till howl's moving castle som var helt underbara! Hunni blev också superlycklig för sina presenter!   

 

                           



Idag fick jag också hem ett paket på posten med en gratis BB-cream från vichy. Har hört så himla mycket om detta med BB-krämer men aldrig fått tummen ur att testa på det själv så nu får vi snart se vad jag tycker om det.   

Fick även ett mail från notme angående min order som jag beställde för ett tag sen av dem, det blev en supermassa krångel och de gjorde jättemycket fel med både klädesplagget jag fick hem och returen. Så i mailet fick jag en redig ursäkt och 200kr att handla för, varpå jag beställde världens finaste blus.   


   


För övrigt i veckan så tog vi stackars Sebbe till doktorn för kastrering i måndags vilket jag tyckte var skitjobbigt men det måste ju göras.   


   


Han har i alla fall läkt jättefint nu och mår förvånansvärt jättebra och är superpigg, vilket känns jätteskönt.   


Vi har också vart hemma och firat mors dag och fick jättegod mat av svärmor, slitit som ett djur på jobbet och försökt få det att gå ihop med en massa andra ärenden som behöver uträttas, haft myskväll med lösgodis och film, köpt en helt underbar långkjol på rean på kappahl för bara 38kr   ,  fått hem en beställning med massa saker till katterna, och så har jag beställt  en stor order från h&m med en massa nytt till mig och hunni.

 

                                       

 

Nu ska jag sätta igång och städa lite här hemma för det ser verkligen ut som kaos, sen ska vi laga mat och bara mysa hela dagen.   

Av Zelda - 24 maj 2013 11:29

Äntligen helg, känns så himla skönt nu efter en bergodalbane liknande vecka. Höjdpunkterna sen sist jag skrev har vart utevistelserna med hunni, vi drog upp till en bergstopp vid havet med en varsin glass och bara mös, gick en lång promenad och fotade, bland annat i parken (där jag jobbar för det mesta).   

Har även hunnit med att köpa årspresent till hunni i form av lite symbolik och ett par nya linnebyxor, bara en blomma som fattas till paketen sen är allt klart. Köpte också en superfin ny klänning och ett görtufft, lite bohemiskt halsband som jag bara älskar.

Annars har vi typ käkat jordgubbar, fixat en blomma till mors dag på söndag, tittat på Midna när hon badat sin leksaksmus i alla vattenskålar i hela lägenheten när det var extra varmt ute och så har Eas vart här och hälsat på med kebabpizza och vi kollade på live galan för nya xboxet, supermysigt men tråkigt nog så fick man inte veta så mycket om det som vi hoppats på.   

 

                                                   

 

Nu ska vi dra ned till djuraffären och köpa massa saker till katterna, hoppas ni får en fortsatt bra fredag!   





Av Zelda - 17 maj 2013 18:17

Nu har jag vart riktigt dålig på att uppdatera den sista tiden. Har vart så himla hetsigt och omständigt så jag har helt enkelt inte haft en endaste möjlighet till att faktiskt sätta mig ned och uppdatera bloggen. Kör detta inlägget lite kortfattat då det blir för mycket att skriva om annars.   

Jag har nu avslutat min utbildning i alla fall vilket känns superskönt, dock har jag nu istället fått jobb på parkenheten här i kommunen så kommer nog vara ganska dålig på att uppdatera i veckorna men får försöka gottgöra det på helgerna.   

För övrigt sen sist jag uppdaterade har det mest vart en massa stress och urtråkiga saker som inte ens är värda att ta upp.    Dock han jag, hunni, Fi och Andreas ut nästan en helnatt och fiska, grilla och umgås vilket var hur mysigt som helst.   

Bjuder lite enkelt på en massa random bilder från tiden sen sist!   


                                                         


Snart ska vi slå på en film, koppla av till tusen och bara njuta av helgen. Får passa på att smörja in mig lite innan bara för jag har nämligen blivit brun som en pepparkaka de senaste dagarna av allt slitande och planterande ute i skollhet sol.   

Av Zelda - 5 maj 2013 22:07

Tråkigt nog så är helgen över redan. Har haft så himla mysigt med hunni med filmkvällar, spa, skogspromenader, grillning, hoppat en massa studsmatta, umgåtts med familj, blivit riktigt solbränd, fotat och en massa mer. 

Tar det lite kortfattat helt enkelt och bjuder på en liten bildbomb istället.   


                                                       


Har en hård vecka framför mig nu, så till helgen blir det nog att vi åker ut och tältar tillsammans om vädret tillåter.   

 

 

Av Zelda - 2 maj 2013 18:16

Sitter här och är hur trött som hellst.  Det har vart en hård vecka och har supermycket att göra fortfarande innan veckan är slut.


Kort och gott har det positiva med veckan i alla fall vart grillning för första gången i år, en söt överraskning från svärmor när jag kom hem en dag och hittade massa gott och en söt blomma i köket, fått hem paket med min astuffa peruk och ett med världens finaste cardigan och en fin ring jag fick som tack för köpet, bananmilkshake, katter, älskling och en massa kärlek.   

 

               

 

Nu ska jag faktiskt lägga mig och slappa på soffan ett tag och om ett par timmar ska vi kolla på film.  

 

Btw, glöm inte att kolla in min bloppisannons!   

Ovido - Quiz & Flashcards