Zeldas

Alla inlägg under augusti 2013

Av Zelda - 26 augusti 2013 21:50

Sorry för att jag inte uppdaterade i helgen, får ta det idag istället.   


Förra veckan har vart mest bara jobb och hämtat ut en massa paket till hunnis födelsedag på posten. Nu väntar jag bara på att det sista paketet ska komma sen är allt helt klart.   Det jag köpt är Ni no kuni wizard's edition, parfym, deo, en trimmer, en söt kylskåps-magnet, porco rosso, the art of porco rosso, två yankee candle ljus, tales of monkey island collectors edition och kingdom hearts 1.5 hd remix limited edition. 


                     


I helgen har vi bara njutit, var ute hos hunnis föräldrar och åt god mat och gosade med katterna.    Igår drog vi till city gross, handlade hem en massa gott och hade vi myskväll med film och bakelser.   


                     


Sen har det faktiskt inte hänt så mycket mer som jag så där direkt kan komma och tänka på. Nu ska vi i alla fall kolla på nya programmet med Morgan och Ola-conny innan vi lägger oss. 


  



Av Zelda - 17 augusti 2013 11:22

Denna veckan har vart hur seg som helst och nu njuter jag av en välförtjänt helg.   

Har inte gjort mycket annat än att jobbat och när jag väl kommit hem så har jag inte hunnit med mer än att lägga mig typ.   

Igår drog jag direkt ned till posten och hämtade ut en massa paket efter jobbet i alla fall och när jag kom hem hade hunni gjort iordning världens godaste hemmagjorda biffar med potatis och kokta morötter.   


 


Efter maten så öppnade jag upp alla paket, bland annat ett med en ny borste, schampoo och "hårbotten-tonic". Beställde det i början av veckan bara för att jag har vart så himla trött på mitt hår den senaste tiden, hårbotten har vart torr och hemsk och kliat bara för klimatet nu i sommar och mitt hår har bara vart trassligt och omöjligt att reda ut. 

 

     

 

Hoppade direkt in i duschen för att testa det nya schampoo't, efter det borstade jag håret med den nya borsten och när håret hade torkat så körde jag i med "tonic" i hårbotten och moroccan argan oil i en liten miniflaska som jag fick med till borsten. Resultatet var helt underbart, håret kändes renare än någonsin, borsten bara gled genom mitt hår och redde ut varenda liten knut, hårbotten kändes frisk och kliade inte ett dugg och oljan gjorde så att mitt hår blev silkeslent och glänste som bara den.     

Så är det nu någon som har samma eller liknande problem med håret eller hårbotten så vill jag verkligen starkt rekommendera: 


 


System 4 2 climazole shampoo - som motverkar mjäll, klåda, torr/irriterad hårbotten och lugnar även psoriasis. Ett shampoo med mycket fukt som återställer hårbotten och håret till rätt fuktbalans igen. 

 

 

System 4 T Climbazole Scalp Tonic - för hårbottenproblem. Detta är en leave-in intensivkur mot problem i hårbotten och även mot håravfall. Vårdar hårbotten och avlägsnar effektivt mjäll, talg och klåda. Ökar chanserna till en ny och frisk hårväxt. Förbättrar mikroblodcirkulationen i hårbotten som har en stimulerande effekt för hårväxten.

 

 

Macadamia Natural Oil Infused Paddle Brush  hjälper till att reda ut håret och ge det en vacker glans.

 

&

 

Macadamia Natural healing oil treatment en terapeutisk olja som passar perfekt till alla hårtyper och är speciellt fördelaktig till torrt, skadat hår. Healing Oil Treatment absorberas omedelbart och ger näring och en tyngdlös fuktkick. Resultatet blir ett mjukt och hälsosamt hår som också får ett naturligt UV-skydd mot skadlig strålning. Torrt och slitet hår får ny glans och blir mirakulöst återfuktat.

 

 

 

Nu ska jag sätta mig framme vid tv'n och kolla på när hunni spelar ett nytt spel som han köpte i veckan.   

Hoppas ni får en superskön helg! 

 

Av Zelda - 10 augusti 2013 21:59

Just nu så sitter jag och älsklingen och bara njuter av ledigheten.   Snart ska vi slå igång en film och äta lite lösgodis som vi var iväg och köpte för någon timma sen.


   


Igår hade vi min faster och hennes gubbe över på besök, de skulle ned till Karlshamn nu i helgen för att hälsa på hans föräldrar, så de passade på att kila över hit en stund.   Faster hade med sig en superstor fläkt som pappa vart iväg och köpt till oss, vilket var hur skönt som helst när det vart så här varmt och kvavt.


 

(Bild på mig och faster från förra julafton).

Han inte göra så mycket annars igår med tanke på att jag jobbade kväll men hade det trevligt ändå.    


Idag har vi inte heller gjort så himlans mycket, passade på att sova ut riktigt ordentligt för en gångs skull, tog en kortare promenad, beställde hem en ny parfym, en victorias secret body mist, en gratis filt och en deo, käkade hunnis supergoda hemmagjorda biffar och kollade på tecknat. 


         

Thats about it!   

Hoppas ni har haft och får en fortsatt trevlig helg.   

Av Zelda - 6 augusti 2013 20:59

Igår loggade jag in på facebook en snabbrunda innan jag skulle kila iväg till jobbet och fick en väldigt positiv överraskning, såg detta inlägget från amakli's facebook och var tvungen att läsa om det flera gånger innan jag verkligen insåg att det var mig de menade trots att mitt namn stod där, klart och tydligt!   


 


Blev helt överlycklig och skuttade runt på moln hela dagen på jobbet med tanke på att jag aldrig vunnit någonting tidigare i hela mitt liv, så detta blev en väldigt speciell dag!  


Tävlingen var gällande detta:


 


dock så åker hon som gör mitt set på semester i 2 veckor på torsdag men hon mailade mig och sa att hon ska sätta igång med det så fort hon är hemma igen. Tills dess väntar jag med spänning, det är så himla kul att armbands-settet kommer att vara unikt också, det gör det hela ännu mer speciellt. Längar som attans tills jag får hem det!   

 

På kvällen var jag inne som oftast och kikade runt på lite andra bloggar innan det var dags att lägga sig och så fick jag syn på ett superbra erbjudande som jag direkt tog del av.   

Fick köpa 3 stycken supersköna "aah bra" bh'ar för bara 299kr!   

 

 

 

Dessutom så fick jag hem 2 av hunnis presenter idag och hittade 4 andra helt perfekta saker till hans födelsedag, så nu känner jag mig så där lagom nöjd faktiskt!   

 

Nu ska vi slå igång en film och bara mysa innan vi ska krypa ned och sova.   

Av Zelda - 2 augusti 2013 20:57

Jag vet, jag vet.. Jag har vart superkass på att uppdatera den senaste tiden men har verkligen inte haft en endaste chans till att sätta mig ned med bloggen de senaste veckorna. Sorry about that!   


Ska försöka sammanfatta allt lite kortare.


Helgen efter sista inlägget så var vi iväg till svärföräldrarna igen, hunni hjälpte sin pappa att måla garaget och jag gosade med de söta kattungarna och fotade lite medans han målade.

 

 

   

 



Veckan därpå så jobbade jag som attans och lyckades på något vänster hinna med att måla klart en vägg till trots allt annat jobb som fanns att göra hela tiden. På onsdagen kom också min pappa och min plastmamma hit och stannade tills på söndagen. De var och hälsade på mig på jobbet och jag bjöd dem på "vattenmassage" som vi har inne på en avdelning på jobbet, vi var ute på utflykt vid havet och hade det jättemysigt och solade, var på konsert, åt langos, älgkebab och thaimat (på vår nya favoritresturang), kikade på film, skrattade och hade det jättemysigt tillsammans. Pappa tog också med pianot han köpt till mig och en hel bunte med massa studiosaker. Han är så omtänksam min kära pappa! Saknar både han och min söta plastmamma redan.     

   

                             


Veckan därpå började jag att träna på gymmet och bokade även in mig för personlig träning med tanke på att jag ändå har möjligheten att få det gratis där jag jobbar. Hon som ska träna mig kommer dock inte tillbaka från sin semester förns om någon vecka så tränar på för fullt själv innan dess för att förbereda mig.  

Fick även min första lön och passade på att beställa hem lite nya saker till mig själv + 2 yankee candle ljus till hunnis födelsedag, nu är det bara de stora sakerna som fattas och sen ska jag börja slå in allt.   

 

                     


På helgen var vi hos svärföräldrarna igen och hälsade på, åt god mat och hade även en myskväll själva här hemma med thai-mat igen och film.

 

                                        


Nu i veckan har det vart riktigt hektiskt på jobbet och har haft mer att göra än någonsin men jag trivs verkligen som fisken i vattnet, har aldrig känt mig så hemma på en arbetsplats innan.   I onsdags tog jag också testet för att bli badvakt och klarade det, vilket känns superkul! Jag och hunni firade med att springa ned på stan och köpa lite nya byxor till oss själva.   Och igår hade vi så mycket att göra så att vi hade inte ens tid till att laga mat så det fick bli familjepizza istället, vilken var den största pizzan jag sett i hela mitt liv.   


       


Nu ikväll ska vi snart sätta oss och kolla på en film och bara koppla av. Hoppas ni får en superbra helg och jag lovar att jag ska försöka skärpa mig med det här med uppdateringarna.   





Ovido - Quiz & Flashcards