Zeldas

Alla inlägg under april 2013

Bloppis-annons
Av Zelda - 28 april 2013 14:52



Grön klänning från divided by h&m i storlek 42, Aldrig använd.

160:- inklusive frakt (fraktkostnaden är inräkat i priset).

 

Maila zeldasblogg@hotmail.com med beskrivning på det du vill köpa så lämnar jag bankuppgifter och information om vad du ska märka betalningen med. Plagget kommer att skickas så fort jag ser överföringen.

 

 

 

 

Multifärgad maxiklänning i storlek 42, köpt förra sommaren och använd endast en gång.

199:- inklusive frakt (fraktkostnaden är inräkat i priset).

 

Maila zeldasblogg@hotmail.com med beskrivning på det du vill köpa så lämnar jag bankuppgifter och information om vad du ska märka betalningen med. Plagget kommer att skickas så fort jag ser överföringen.

 

 

 

 

 

Superfin paljettklänning från TNFC London i storlek M/L, endast provad.

199:- inklusive frakt (fraktkostnaden är inräkat i priset).

 

Maila zeldasblogg@hotmail.com med beskrivning på det du vill köpa så lämnar jag bankuppgifter och information om vad du ska märka betalningen med. Plagget kommer att skickas så fort jag ser överföringen.

 

 

 

 

 

Brun skinnjacka från random butik i Danmark i storlek M. Köpt för ett par år sedan, helt i nyskick och använd endast 1 gång.

220:- inklusive frakt (fraktkostnaden är inräkat i priset).

 

Maila zeldasblogg@hotmail.com med beskrivning på det du vill köpa så lämnar jag bankuppgifter och information om vad du ska märka betalningen med. Plagget kommer att skickas så fort jag ser överföringen.

 

 

 

 

 



Helt nya jättetuffa och ombloggade leggings i storlek M. Ligger fortfarande inplastade då jag råkade beställa 2 par.

150:- inklusive frakt (fraktkostnaden är inräkat i priset).

 

Maila zeldasblogg@hotmail.com med beskrivning på det du vill köpa så lämnar jag bankuppgifter och information om vad du ska märka betalningen med. Plagget kommer att skickas så fort jag ser överföringen.

 

 

 


Kläder & Skor, Säljes - Karlshamn (Blekinge län)
Pris:    160:-
 
Av Zelda - 27 april 2013 14:34

Igår hade vi myskväll efter en hektisk vecka och hunni hade gjort potatisgratäng och kycklingvingar. Omnomnom!   


 


Idag har vi inte hunnit gjort sådär supermycket ännu. Kom precis hem efter att ha vart och handlat med hunni, slängde mig på datorn och beställde hem världens vackraste cardigan till ett betydligt lägre pris än på chicy.     


 

Känner mig himla nöjd!   



Av Zelda - 25 april 2013 11:03

Igår hade vi en supermysig kväll här hemma, hunni mådde lite halvilla när jag gick hemifrån på morgonen så när jag kom hem så fick han en bukett blommor vilket han blev superglad över. Efter det gick vi iväg och storhandlade och när vi kom hem så gjorde en bamsestor kycklingsallad och kollade på en gammal klassiker, the shining. Vi läste för några dagar sen om att folk har hittat dolda budskap i filmen som man kanske inte lägger märke till i vanliga fall så vi satt här och verkligen koncentrerade oss på miljön runt ikring. Överraskande nog så hittade vi faktiskt en massa jätteudda saker som vi inte lagt märke till förut.  


     



Idag är jag ledig och så himla glad, fick hem min helt underbart fina klänning och världens finaste "the last unicorn" halsband. Halsbandet är handgjort av en superhärlig tjej som jag bara råkade hitta av en slump.  Hon har verkligen lyckats fånga magi i ett berlock och det känns som om jag aldrig kommer vilja ta av mig det igen.   The last unicorn har vart en utav mina absoluta favoritfilmer enda sen jag var liten, det är en sån film jag kan kolla på hur många gånger som hellst och aldrig tröttna på den.   

 

     

 

 

Nu är det dessutom superhärligt väder ute så funderar på att ta en långpromenad om några timmar och bara njuta av min lediga dag tillsammans med hunni. 

Imorgon blir det ganska jobbigt med tanke på att jag ska iväg till utbildningen igen och dessutom på kvällskurs direkt efter att vi slutat, så kommer inte vara hemma förns ca. 21.00.   







Av Zelda - 21 april 2013 20:53

Har haft en så himla mysig dag tillsammans med hunni och hela hans familj idag. Imorse åkte vi iväg till ett plantage och hade det supermysigt. Måste erkänna att det kliade något väldigt i fingrarna där inne, såg så himla mycket jag ville ha i både växt och inredningsväg. Vi köpte dock ingenting denna gången men hunnis mamma köpte en massa fina blommor och annat som vi får njuta av när vi kommer dit.   


             


På vägen hem ville hunnis pappa stanna och bjuda alla på glass och jag fick min favorit med lakrits och polkagris.      


 


Sen åkte vi hem och åt god lasange hos dem, vilket sen resulterade i att alla blev dödströtta och hellst hunnis brorson som somnade så sött i mitt knä i soffan.   Är så förälskad i den lilla trollungen!   


 


Nu sitter vi här hemma och ska snart slå på en film som vi sett så himla mycket fram emot, "mama". Brukar inte ha allt för höga förväntningar på filmer i vanliga fall, i detta fallet så går det dock inte riktigt men jag tror verkligen att den kommer att uppnå mina förväntningar som för närvarande är skyhöga.    Älskar ju skräckfilm!   

 

 

Av Zelda - 20 april 2013 21:18

Idag har jag äntligen fått sova ut och verkligen slappat hela dagen, gud vad skönt det har vart. Det har vart så sjukt hektiskt varje dag nu i veckan och får gå upp klockan 5 på morgonen för att hinna med tåg och sånt. 

Bara för att jag vart sådär extra duktig denna månaden med allt så beställde jag faktiskt hem en jättefin klänning som jag ville unna mig själv.   


 


Snart ska vi slå på en film och bara mysa tills att vi ska gå och lägga oss.


Imorgon ska vi iväg med hunnis mamma och köpa lite nya växter och träd.   


Av Zelda - 17 april 2013 16:39

Vet att jag vart superdålig med att uppdatera bloggen de senaste veckorna. Tyvärr så kommer det nog fortsätta så ett par veckor till just pga. att jag har så sjukt mycket att göra nu när jag går utbildning osv.

Senaste två dagarna har jag dock legat hemma och vart sjuk men mår betydligt mycket bättre just nu.

Imorse ploppade en trevlig överraskning ned i postlådan, beställde en gratis test-inpackning på facebook för ett par dagar sen och förväntade mig att få hem en liten test men så fel man kan ha. Fick en hel tub med inpackning som jag passade på att testa med en gång och den var verkligen superbra, mitt hår blev lent som sammet.   


 


Annars idag så har vi vart och storhandlat med hunnis mamma vilket var superskönt för att jag inte vart utomhus så mycket de senaste dagarna, dessutom så är vädret helt superhärligt.   Resten av dagen har gått åt att plugga inför en redovisning imorgon.

Ikväll ska vi mysa med film och världens godaste ostkaka.


Av Zelda - 13 april 2013 17:00

Idag har vart en superlugn dag, bara vart iväg en snabbis för att handla annars har vi suttit inne hela dagen pga. det gråa och tråkiga vädret. Dessutom har jag världens träningsvärk i hela kroppen så det är hur skönt som helst att bara "slappa" en dag. 

Satt och kollade runt lite på olika webshopar och hittade en superfin peruk som jag bara var tvungen att köpa.   


 

Ikväll blir det film, spel och pizza med världens sötaste pojkvän.   

Av Zelda - 11 april 2013 20:29

Idag har verkligen vart överväldigande, det är så svårt att sätta ord på vilken lycka jag känner just nu.

Dagen började med att jag drog till "skolan" och var på föreläsning, efter det så skulle vi iväg och hårdträna på gym vilket jag personligen inte är sådär supervan vid, så när jag kom hem så sa jag till min sötnos att jag ville vila ca. en timma på soffan och bad han väcka mig efter detta. Just i den stunden så var han lite på halvdåligt humör över frusturation på sina läxor i företagsekonomi 2 med tanke på att uppgifterna han höll på med var helt på tok felupplagda och jättesvåra att tyda, vilket är lite jobbigt då han verkligen vill göra bra ifrån sig då vi har planer på att starta upp ett eget företag tillsammans i framtiden. 

Efter 1 timma och 20minuter så väckte han mig och stog över mig i soffan och såg så dä lite halvfinurlig ut och bara log och min första tanke var, vad har nu hänt? Han berättade att han hade löst alla uppgifterna och nu bara har två kvar i båda sina kurser han läser, vilket jag tyckte var superbra gjort. Sen så tar han mig i handen och ber mig komma med honom och jag lunkar med, ut i sovrummet där han gjort det fint och nybäddat sängen. Sen kommer vi ut i köket där han gjort det kliniskt rent och så ställer han sig brevid kylen och säger "öppna".

Där inne ligger en stor burk med nybakta chokladbollar och på locket ligger en lapp som är utklippt som ett hjärta med texten "till världens bästaste flickvän" på. 


 


Sen säger han att han ber om ursäkt om han verkade lite sur innan och att han tyckte att han kunde hanterat situationen på ett annat sätt för att det kanske inte är så himla kul att komma hem trött och dan till en sur pojkvän. Att han ens tänkt så pass långt utan att jag behövde säga något och sen att han vill visa mig uppskattning på detta sättet bevisar verkligen åter igen varför jag älskar honom så himla mycket. Det kommer verkligen rakt från hjärtat utan några som hellst "smöriga baktankar" eller falskhet bakom det. Syftet var verkligen pure hearted och bara så pass enkelt att han ville visa uppskattning och att jag skulle bli glad.

Inte nog med detta så säger han att pappa försökt ringa mig medans jag sov så jag ringer upp honom och han ber mig direkt att jag ska logga in på facebook, sen säger han direkt efter "nu går du in och kollar på min sida" och jag gör som han säger. Där har han lagt upp en demo-video på ett överklass el-piano med en textkommentar till att han har köpt ett sånt till mig plus två riktiga studiohögtalare. Jag sitter helt tyst i luren medans han förklarar att han ville att jag skulle ha detta då jag inte haft någon möjlighet på flera år att spela piano för att det inte finns tillgängligt, sen säger han att han valde denna finare modellen för att det skulle vara anpassat efter mig, då det är byggt för att efterlikna ett akustiskt piano så mycket som möjligt (vilket jag föredrar på alla möjliga sätt).



Jag har liksom alltid velat ha ett eget piano, enda sen jag var 3år gammal och började spela, höjdpunkten med att komma hem till farmor och farfar (förutom att få träffa dem) är fortfarande idag att få sitta vid farfars flygel och bara drömma sig bort.

Sen kommer tårarna, dessa två människorna har inom 10minuter påminnt mig om att jag är världens mest lyckligt lottade person. Jag har verkligen världens bästa pojkvän och världens bästa pappa.


Jag är så himla överväldigad just nu, det blev lite mycket på en och samma gång. Nu ska jag sätta mig och krama om min hunni riktigt ordentligt! 

Ovido - Quiz & Flashcards