Zeldas

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

Update!

Av Zelda - 2 augusti 2013 20:57

Jag vet, jag vet.. Jag har vart superkass på att uppdatera den senaste tiden men har verkligen inte haft en endaste chans till att sätta mig ned med bloggen de senaste veckorna. Sorry about that!   


Ska försöka sammanfatta allt lite kortare.


Helgen efter sista inlägget så var vi iväg till svärföräldrarna igen, hunni hjälpte sin pappa att måla garaget och jag gosade med de söta kattungarna och fotade lite medans han målade.

 

 

   

 



Veckan därpå så jobbade jag som attans och lyckades på något vänster hinna med att måla klart en vägg till trots allt annat jobb som fanns att göra hela tiden. På onsdagen kom också min pappa och min plastmamma hit och stannade tills på söndagen. De var och hälsade på mig på jobbet och jag bjöd dem på "vattenmassage" som vi har inne på en avdelning på jobbet, vi var ute på utflykt vid havet och hade det jättemysigt och solade, var på konsert, åt langos, älgkebab och thaimat (på vår nya favoritresturang), kikade på film, skrattade och hade det jättemysigt tillsammans. Pappa tog också med pianot han köpt till mig och en hel bunte med massa studiosaker. Han är så omtänksam min kära pappa! Saknar både han och min söta plastmamma redan.     

   

                             


Veckan därpå började jag att träna på gymmet och bokade även in mig för personlig träning med tanke på att jag ändå har möjligheten att få det gratis där jag jobbar. Hon som ska träna mig kommer dock inte tillbaka från sin semester förns om någon vecka så tränar på för fullt själv innan dess för att förbereda mig.  

Fick även min första lön och passade på att beställa hem lite nya saker till mig själv + 2 yankee candle ljus till hunnis födelsedag, nu är det bara de stora sakerna som fattas och sen ska jag börja slå in allt.   

 

                     


På helgen var vi hos svärföräldrarna igen och hälsade på, åt god mat och hade även en myskväll själva här hemma med thai-mat igen och film.

 

                                        


Nu i veckan har det vart riktigt hektiskt på jobbet och har haft mer att göra än någonsin men jag trivs verkligen som fisken i vattnet, har aldrig känt mig så hemma på en arbetsplats innan.   I onsdags tog jag också testet för att bli badvakt och klarade det, vilket känns superkul! Jag och hunni firade med att springa ned på stan och köpa lite nya byxor till oss själva.   Och igår hade vi så mycket att göra så att vi hade inte ens tid till att laga mat så det fick bli familjepizza istället, vilken var den största pizzan jag sett i hela mitt liv.   


       


Nu ikväll ska vi snart sätta oss och kolla på en film och bara koppla av. Hoppas ni får en superbra helg och jag lovar att jag ska försöka skärpa mig med det här med uppdateringarna.   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zelda - 9 november 2013 18:00

Förra söndagen fick vi oväntat besök igen av lilla William och hunnis bror. Uppenbarligen tyckte han att det var så mysigt när de var här innan så han hade tjatat på sin pappa om att han ville hem till oss igen och spela "det där roliga spelet", dvs....

Av Zelda - 1 november 2013 20:40

Förra helgen var riktigt mysig, planerna var att vi skulle börja pynta inför halloween redan då bara för att jag skulle jobba hela veckan och inte ha tid att hjälpa till annars, men så blev det inte riktigt.   Istället på fredagen så gick vi ned på s...

Av Zelda - 19 oktober 2013 12:30

Vaknade några timmar sen hemma hos hunnis föräldrar. Åkte hit igår nästan direkt efter att jag slutat jobba, men stannade på vägen då hunnis pappa skulle handla och då passade jag på att hämta ut min gratis trisslott.Sen satt vi och mös hela kvällen ...

Av Zelda - 6 oktober 2013 15:21

Hej igen!   Denna veckan har vart väldigt hektisk med både jobb, att jag blev sjuk och att vi har en massa saker på g.        I torsdags och fredags låg jag hemma och var helt slut på soffan nästan hela tiden. Satt i alla fall en stund och pr...

Av Zelda - 29 september 2013 12:14

Nu har jag äntligen lite tid och ork över för en uppdatering igen. Veckorna börjar bli riktigt hektiska och alla dessa kvällspassen på jobbet har gjort att jag inte orkar med att göra någonting annat än att bara gå och lägga mig när jag kommer hem. M...

Ovido - Quiz & Flashcards