Zeldas

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Zelda - 9 november 2013 18:00

Förra söndagen fick vi oväntat besök igen av lilla William och hunnis bror. Uppenbarligen tyckte han att det var så mysigt när de var här innan så han hade tjatat på sin pappa om att han ville hem till oss igen och spela "det där roliga spelet", dvs. Wind waker.   

När de kom upp så hade de med sig ett jättestort fake-träd som vi fick. Superbra tycker jag med tanke på att jag tjatat så länge om att jag vill ha in mer "grönska" i lägenheten.   

 

   

 

I veckan har det mesta dels handlat om jobb som vanligt. Har hunnit med ett par myskvällar med film, spel och god mat men inte mycket mer än så.

 

   

 

Hann i alla fall med att beställa hem lite nya "skönhetsprodukter", en kattsandsmatta som vi ska lägga vid katternas toaletter samt en urgullig liten mullig älg-leksak som jag hoppas anländer på måndag med tanke på att våran minsta lilla fis, Midna fyller ett år imorgon.   Tiden går så sjukt fort!

 

                     

 

Igår var jag på läkarbesök  innan jobbet och trodde det skulle bli ganska kortvarigt men oväntat nog så var jag på sjukhuset i över en timma. Hade fått remiss till en ny läkare för ett problem jag haft och väl innan hon började undersökningen så fick jag sitta och berätta om en massa saker som inte allst hade med saken att göra. Sen lite pö om pö under undersökningen så frågade hon en massa som vad jag då tyckte var "skumma" frågor som inte allst hade med saken att göra tyckte jag. Bland annat frågade hon om jag brukar få oförklariga blåmärken ibland. Tänkte då direkt hur attans kan hon veta om detta, med tanke på att det bara är jag och min pojkvän som vet om det sen tidigare och har inte riktigt tänkt på att det kan ha något samband med något. I alla fall så efter en lång, väldigt grundlig undersökning så sa hon "jag vet precis varför du har mått dåligt, det borde vara många pusselbitar som faller på plats nu med tanke på att allt du upplevt under de senaste 10-14åren har ett samband". Och jag tänkte så klart direkt då "herre gud vad är detta?". Fick sen diagnosen EDS (Ehlers-Danlos syndrom) och hon sa att jag är ett klockrent fall. Så uppenbarligen vad jag trott har vart fullt normalt med rygg,nack,axelvärk,övertöjbara leder så jag kan använda min kropp lite hur som, blåmärken osvosv, har hela tiden berott på detta. Det kändes faktiskt bara riktigt härligt att ÄNTLIGEN efter så många år och så många läkarbesök få svar på allt.   Så nu ska jag inom snarast börja gå hos en specialutbildad sjukgymnast och ska uppenbarligen börja bära någon slags tejp som man sätter på kroppen vid olika leder och muskler och sånt så att jag lär mig att använda min kropp rätt. 

När jag kom hem från jobbet på kvällen hade hunni gjort iordning jättefint och överraskade mig med en hemmagjord köttfärslimpa som han för första gången någonsin gjort. Den blev helt magiskt god och efter maten så påtvingade han mig att öppna två av mina födelsedagspresenter nu i förskott.   Tvekade och försökte övertala honom med att vänta jättelänge men till slut gick det inte och jag fick öppna dem ändå. I det ena paketet hade han på något magiskt vänster lyckats få tag på alla 4säsongerna av mumin på engelska och jag blev varm i hela hjärtat, det är ju halva min barndom i den serien. I det andra hade han lagt mumin kokboken som vart slutsåld i sverige sen 2007 och jag har letat och letat i så många år utan resultat efter den kokboken. Men han hade lyckats, och jag är så jäkla glad över mina fina presenter! Kunde inte fått något bättre!   

 

             


Sen tyckte uppenbarligen Sebbe att det var urmysigt att ligga i den trånga lilla lådan från amazon som boken låg i, så där i spenderade han största delen av kvällen.   

 

 


Idag har vi vart en runda på stan och jag köpte mig bl.a ett par urmysiga pyjamasbyxor i fleece och en påse juleskum med knäcksmak som får premiär hemma hos oss ikväll. Passade också på att beställa hem ett par nya, varma tofflor och ett par jättetuffa skor.   

 

     

Nu ska vi sätta oss och äta till säsong 1 avsnitt 1 av mumin och bara mysa.  

Hoppas ni får en fortsatt jättebra helg!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

lifeofzelda

Linn-lay

bloglovin

finepouline fashion


Ovido - Quiz & Flashcards