Zeldas

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Zelda - 15 oktober 2012 16:03

Dagens inlägg tänker jag tillägna åt att ta upp lite kring mobbning. Jag vill vara en del av de personer som "let it out there" att vara emot och vill stoppa all form av mobbing och allt vad det innebär. Det är viktigt att ta upp och jag bestämde mig för detta igår natt då jag fick syn på en hel del upprörande inlägg på facebook samt twitter som enbart bestod av kränkande och stötande meningar mot den nuvarande jurymedlemen i "x-factor", Orup.


Här är bara en ytterst liten del av det jag fick läsa igår:

 

  

 


Detta upprör mig verkligen till max. Hur kan människor verkligen vilja gå in för att kränka andra? Varför inte istället göra något vettigt av den tiden som ni la ned på att skriva dessa onödiga och kränkande jävla inlägg? Vad fan vinner ni på att uppföra er på detta sättet? Vad har han någonsin gjort mot er personligen för att förtjäna att bli behandlad så här?
Jag förstår inte och kommer förmodligen heller aldrig att förstå varför personer väljer det onda före det goda. Livet är kort och vi vet alla vad som är rätt och fel.
Att människor inte inser hur pass allvarligt detta är är så sjukt tråkigt. Jag personligen tänker åtminstonne försöka bidra till något gott med detta inlägget. Kanske folk läser detta och får sig en ordentlig funderare.
Detta måste sluta!
Vad fan är det att haka upp sig på egentligen? Tror ni verkligen att folk bryr sig så pass mycket om att han stammar lite då och då? Jävligt fult gjort måste jag säga. Folk som framhäver det lilla specifika som brister ibland och inte ser helheten i människan istället är bara rent ut sagt dumma i huvudet. Give him a fucking break och håll hellre käften när det kommer till era elaka påhopp och kränkningar.
Varför inte istället dedikera livet åt att lägga fokus på dem ni älskar. Varför valde ni att skriva detta inlägget med fokus på det onda istället för att exempelvis skicka ett meddelande eller ringa till en familjemedlem och ge dem någon form av positiv uppskattning? Var det inte vara jävligt onödigt gjort helt enkelt?
Visst fan har vi yttrandefrihet här i Sverige vilket är väldigt bra men då folk uttnytjar detta till att kränka och vara elaka mot varandra så måste jag säga att ni har en jävligt orimlig syn på livet.
Jag fattar inte hur fan ni ens orkar att hålla på som ni gör? Har ni inte jävligt svårt att somna om nätterna när ni vet att ni fått en oskyldig människa till att må dåligt?
Jag blir så jävla besviken på att folk kan vara så pass vidriga!

 

(Får be om ursäkt för alla svordomar men det är gärna så jag vill uttrycka mig när jag är så här pass upprörd).

 

 

Amanda Todd

Hittades död i onsdags i sitt hem. Amanda tog sitt liv på grund av mobbing och kränkande yttranden.
Här kan ni se hennes video som hon postade upp på youtube strax innan självmordet: http://www.youtube.com/watch?v=vOHXGNx-E7E



Saker som detta sker över hela världen, varje dag...


Snälla, tänk efter!

 

Ovido - Quiz & Flashcards