Zeldas

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Zelda - 6 december 2012 20:15

Känner att jag vill ägna ett inlägg åt en fråga jag nyss hittade på en blogg genom "rampljusets meddelanden", det var en tjej som hade gjort ett inlägg med frågan "Vi människor dömer ofta andra människor innan vi lär och känna varandra eller vet vem personen är... Varför är det så?". 

Kände mig helt klart tvungen till att ge mitt yttrande med tanke på att jag personligen tycker att det är bland de största problemen vi har i dagens samhälle.

 

 


Majoriteten av människor är så förbannat ytliga och lättpåverkade helt enkelt, vilket jag personligen tycker är så sjukt tråkigt och förutsägbart. Jag tycker man borde sträva efter raka motsatsen istället så tror jag faktiskt att man mår mycket bättre själv, gör det lättare för andra och världen blir så jävla mycket mer rättvis. :) Hade majoriteten vart mindre lättpåverkad och om vi inte haft de där dumma idealen att gå efter så hade ju ingen vart dömande, för då är det ju ingenting som säger till oss vad som är "rätt och fel".

 

Jag brukar säga att man skapar sitt eget "ideal" och du borde vara ditt eget ideal. Var nöjd med dig själv, gör det du vill för din egen skull, bär de kläderna du själv vill bära, spackla inte på dig en massa smink om du inte själv vill det och gör det bara för att du tror att andra vill se dig på ett speciellt sätt. Döm inte andra om de är eller ser ut på ett annat sätt än du. Är du nöjd med dig själv så känner du inte behovet av att döma andra!   

  

Av Zelda - 6 december 2012 19:13


Idag har det verkligen vart "full rulle" som morfar brukar säga. Tvättmaskinen pajade halvt igår kväll precis innan jag skulle ta ut sista tvätten och var tvungen att gå ned klockan 6imorse för att möta upp vaktmästaren som fixade det åt mig, så fick jag tvätta samma maskin tvätt igen.   


Medans tvätten var igång så passade jag på att ta en "fika med farfar" på polarbröds facebooksida vilket resulterade i att jag fick en kod i mobilen för att få hämta ut ett paket farfarskaka på en mataffär helt gratis.   



   


Efter tvätten var klar så var det direkt iväg på ett möte och efter det sprang jag iväg till affären för att hämta ut min farfarskaka och handla grönsaker och dipp som jag vart så himla sugen på de sista dagarna.    När jag kom hem kom Fi och Andreas över och drack en kopp glögg med oss, sen var det direkt iväg igen för att hämta ett högkostnadskort och få det stämplat.

 

När vi kom hem gjorde hunni potatismos med ugnstekt falukorv och kollade på julkalendern (som btw är helt awesome, jag älskar att de gjorde en uppföljare på en julkalender från den tiden då jag var liten   ). 

 

 


Nu är jag proppmätt, blir nog inga grönsaker med dipp för mig ikväll. 

 

   

 


 

Nu ligger alla mina små i soffan med mig och Midna har somnat i min stora, varma stickade tröja. Så söt!   

 

   

 

 

 

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards