Zeldas

Alla inlägg under oktober 2012

-

Av Zelda - 24 oktober 2012 14:39

 

Av Zelda - 24 oktober 2012 00:46

Är superrastlös, just nu så känns det som om jag skulle kunna springa världens marathonlopp. Fattar inte vad det är med mig!  


Har suttit och försökt underhålla mig själv med "Svenska hollywoodfruar" den senaste timman. Visst funkar det absolut, på något udda sätt så har dem ju alla en viss charm över sig på sitt eget lilla sätt och några av dem är ju helt galna. 

 

 

Sitter och funderar om jag ska uppdatera bloggen med något helt nytt och oväntat, men har sån himla idétorka så det skiter sig ju hur mycket jag än funderar.    Några tips?

 

 

 

Av Zelda - 23 oktober 2012 20:53

 


Jisses vad paff jag blev när jag gick in på kissies blogg och såg hennes senaste inlägg med min bild, länkning till min blogg och ett stort tack för bilden. Blev faktiskt lite moved där om jag får säga det själv. :) inte trodde jag att hon skulle lägga upp den i bloggen! Så tack själv snälla söta kissie för din uppskattning, det värmer!  

 

Fick en väldig massa kommentarer om mina karaktärer i samband med detta och många undrar hur jag gör alla figurerna. Jo, jag använder mig faktiskt av en massa olika probram m.m, först letar jag upp figurer på google som jag vill använda mig av, sen redigerar jag bilderna och ibland så finjusterar jag faktiskt t.om i ett så simpelt program som paint.   


 


So, there you have it! In på google och hitta en bra bild på en figur ni vill använda er av, ladda upp den i ett redigeringsprogram och finjustera eventuellt i paint!


Nu är jag sådär muppigt superglad över allt, har bara fått goda nyheter hela dagen idag och detta var verkligen "grädden på moset". 

 


Av Zelda - 22 oktober 2012 10:39

Nu sitter jag här och slappar i myskläder och ska snart iväg och hämta lite papper som jag måste skriva under och skicka iväg. Senare idag ska vi iväg med Fi och Andreas till Asarums möbler samt lamphuset, hoppas vi hittar något händigt och fint.   

Kanske åker iväg och hjälper svärföräldrarna en stund senare, får se hur det blir. I vilket fall som hellst så måste jag kolla på en massa klipp av någon gatumagiker idag. 

Pappa ringde igår och var helt till sig, sötgubbe!  Han hade sett någon gatumagiker/trollkarl som uppenbarligen skulle heta "Dynamo" på discovery channel eller liknande. Han älskar ju trollkarlar och tvingade mig och hunni att kolla upp honom som vi inte han med igår så vi får väl ta det ikväll istället.

  

 

Passade på att försöka pressa in lite mer i garderoben igår, ser ju sjukt stökigt ut nu men det känns som om det är bättre än att det ligger och skräpar i någon gammal säck eller låda.

 

 

 

Senare på kvällen satt jag och gjorde karaktärer på datorn igen.   Det är så sjukt kul och så fruktansvärt beroendeframkallande. 

 

Gjorde bl.a mig själv som Jessica rabbit och en disneykaraktär.  

 

   

Av Zelda - 20 oktober 2012 18:01

Hej alla fina läsare, idag har vi vart ute och storhandlat. Fick tag på ännu mer kul till halloween och innan vi åkte hem så svängde vi in på jysk för att kika om vi hittade något kul. Det slutade med att jag fick syn på en "bärbar" garderob för 200kr och vart överlycklig så jag köpte den. Hade väl behövt sisådär 20 till för mer än 80% ligger i säckar och lådor. Nu har jag åtminstonne 2 garderober som jag fyllt upp plus en liten walk in closet. Vi behöver verkligen en större lägenhet!   

 


Fick även tag på ett kattgym som direkt vart superpoppis, enda tills att jag monterat ihop garderoben. Då blev det så himla mycket mer spännande och de skulle direkt in och gömma sig bland kläder och skor. 


 


Nu sitter jag här och är supernöjd över allt vi köpt idag och snart ska vi slå igång en film och krypa ned i soffan tillsammans.  

 

 

Igår satt jag och fixade ihop en bild på hur jag förmodligen skulle se ut om jag var en disney fé. 

 

 

 

Sen gjorde en på mig och hunni som tecknade kentaurer.  

 

  


.

Av Zelda - 19 oktober 2012 22:25

                                


                               

Av Zelda - 18 oktober 2012 02:13

Det blev en sen uppdatering i bloggen. Sitter och har supersvårt att sova men ska snart försöka igen. :) Arbetsintervjuerna gick bra idag och jag fick ett av jobben om jag ville och kommer förmodligen få samma besked av det andra jobbet imorgon. Dock så kan jag tyvärr inte ta något av jobben med tanke på att lönevillkoren inte allst funkar för mig personligen. Får se hur jag gör med den anställningen jag har nu också, det blir lite svårt att klara sig i längden på att bara jobba några helgdagar och nätter i månaden. Hoppas verkligen att jag får nya arbetserbjudanden snarast, med ordentliga tider och minst 5dagars arbete i veckan. 


Har precis suttit och kollat på greystone park. En helt okej film faktiskt men hade lite problem med att förstå mig på slutet av filmen. Gillar man skräck så är den ju helt klart sevärd i alla fall.


 


Nu ska jag försöka mig på att somna ett par timmar, sen blir det upp igen och hjälpa älsklingens bror att bära in saker i deras nya lägenhet.

 

 

 

Nattinatt!  





Av Zelda - 17 oktober 2012 10:40

Snart ska jag iväg på två arbetsintervjuer, sen till arbetsförmedlingen för uppdatering. När jag kommer hem blir det att vika ihop all tvätt som jag tvättade hela dagen igår. 

Har suttit och underhållt mig själv med "draw something" på mobilen halva natten i sängen. Det är så sjukt beroendeframkallande. 


 
 

Nu ska jag fixa håret, klä på mig och sen sticka iväg. 

 

Kommer in och uppdaterar igen lite senare, hoppas ni får en fin dag!   

Ovido - Quiz & Flashcards