Zeldas

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Zelda - 21 november 2012 14:22

Hej, hittade för en stund sen lite random frågor på olika bloggar som jag kopierade och besvarade i brist på annat. Enjoy!   

 

Vad heter du?

Zelda


Vad har du för ögonfärg?
Gröna


Spelar du något instrument?
Gitarr, piano, lite bas, harpa och ocarina.


Din första tanke när du vaknar?
Va? Vem? Vadå? Nu? Jaha..Hej..


Vart befinner du dig just nu?
Hemma.


Är du singel?
Absolut inte.


Vem vet mest om dig?
Woah, that's a tuff one.. Min syster, min faster, pappa eller min pojkvän.


       


Vad vill du ha just nu?
Another tuff one. Jag vill ha en väldig massa just nu men ja, ett sjukligt överflöd av pengar vill jag alltid ha så då får det bli svaret helt enkelt.


Vad ogillar du?
Mobbning, vapen, misshandel, sexuella förbrytare, glasspinnar, att använda kniv när man äter och så vidare.


McDonalds eller Burgerking?
Burger king utan tvekan! Åh vad jag skulle göra för ett crispy chicken meal med en iskall cola, chili cheese och dipp just nu.


       


Sjunger du?
Ja, inte ofta nu för tiden dock.


Vill du gifta dig?
Absolut!


Vad är din naturliga hårfärg?
Blond.

 


Vad ska du göra idag?
Äta mat, kolla på film/serier och mysa med katterna och älskling as far as i know.


Vad ska du göra i morgon?
Vakna, dricka kaffe och ingen aning under tiden mellan dess och att vi ska på middag hos faster och hennes kille.


Favoritfärg?
Rosa eller grön.


Favoritårstid?
Höst!

  


Favoritmat och dryck?
Alltså, nej.. Jag älskar allt förutom korv så jag kan absolut inte säga att jag har någon favorit i matväg. Självfallet så finns det ju vissa saker jag föredrar framför andra men ja, ni förstår. Dryck är lite lättare dock, hederlig hemmagjord lemonad skulle jag nog säga.


Vad gör dig glad?
Nästan allt faktiskt, jag är väldigt positiv som person men det som gör mig gladast är ändå mina närstående, min pojkvän, mina katter och att alla har en god hälsa.


Hur svarar du i telefonen?
Ja, hallå?


Sov du ensam inatt?
Nej, jag sover aldrig ensam. Katterna, jag och hunni delar säng.


     


Vad gjorde du imorse?
Vaknade, drack mitt kaffe och skrattade åt min söta pojkvän som var så trött när han väckte mig och sa något helt super random.


Vad var det senaste någon sa till dig?
"Fan vad dimmigt det är ute."


Vad är det för väder hos dig nu?
Dimmigt.   


Godaste glassmaken?
Är faktiskt inte så där jättemycket för glass men willys banana split glass är sjukt god.

 


Drömmer du mardrömmar?
Klart att jag gör det.


Favoritklädsel?
Något bekvämt helt enkelt.


Favorit godis?
Banana skids.

 


Hur många kuddar sover du med?
En.


Vad längtar du mest efter just nu?
Att få komma hem till min familj och fira jul tillsammans med dem.


Saknar du någon just nu?
Ja, många.


Vill du ha barn?
Ja.


Längtar du till din nästa födelsedag?
Lite halvt som halvt just nu faktiskt, det är inte många dagar kvar.


Är du blyg?
Absolut inte.


Vad gör du just nu?
Svarar på denna frågan och kollar på "room raiders".


Tycker du om snö?
Absolut.


Hur mår du just nu?
Väldigt bra faktiskt.


Vad gör du om 5 år?
Hey, i'm not a fortune teller.


Någon/något som du alltid kommer komma ihåg?
Allt och alla förutom det väldigt oviktiga.


Vad skulle du vilja heta i förnamn?
Zelda duger bra för mig.


Vad gör du på fredagskvällar?
Det beror ju lite på det.


Har du någonsin varit full?
Ja.


Röker du?
Ja, tyvärr.


Snusar du?
Nej.


Senaste landet du besökte bortsett från Sverige?
USA.


Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv?
Tiden mellan 3-10 ungefär var helt awesome bara för att man tyckte allt var så himla häftigt och magiskt.


Hur ofta gråter du?
Minst en gång i veckan, då oftast för att jag läser något hemskt eller ser på en känsloframkallande film.


Vad står det i ditt senaste sms?
love you both!


Hur lång är du?
Ingen aning, 1,62 kanske?


Vart är du född?
I Göteborg.


Nämn tre bra egenskaper hos dig själv:
Jag är påstridig, försöker se det mesta från en positiv synvinkel och jag är sjukt omtänksam.


Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv:
Jag kan bli lite för arg när jag väl blir arg, jag är ganska lättuttråkad och jag lägger ibland ned lite för mycket tid på att debattera med idioter.


Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
Att jag älskar mig själv precis som jag är.


Har du körkort och egen bil?
Nej.


När grät du senast?
Igår.


När skrattade du senast?
För kanske 5 minuter sedan.


Vad var du rädd för när du var liten?
Inte ett skit, jag var så gott som fearless så vitt jag minns det.


Vad ville du som liten bli när du blev stor?
Djurparksskötare.


Har du någonsin sportat?
Nej.


Har du varit utomlands någon gång?
Ja.


Vilken plats var finast?
Medeltids/fantasybyn mitt i skogen någon timma utanför Boston, USA.


Vilken är den största staden du vart i?
New york i guess.


Storstad eller landet?
Landet.


Hamburgare eller pizza?
Pizza.


Kött, fågel eller fisk?
Fisk.


Hund eller katt?
Hund och katt.


Sverige eller Utlandet?
Utlandet.


Bil eller buss?
Bil.

 

Av Zelda - 21 november 2012 07:50

Det blev verkligen inte allst enligt planerna igår. Som ni som följt mig ett tag säkert märkt så har jag inte på väldigt länge skrivit någonting om min faster som bor mitt över gatan. Allt gick liksom bara fel och vi missupfattade varandra ganska grovt så det blev att vi slutade umgås och de gångerna vi ändå stötte på varandra så var stämningen helt fel. Jag har vart lite smått irriterad och ganska ledsen över detta under denna långa perioden nu. 

Igår kände jag bara att jag måste få fråga vad som är felet med tanke på att vi faktiskt ska åka hem i samma bil till familjen och fira jul i december och det skulle kännas ganska wierd att sitta där och låtsas som ingenting i en 60mils bilfärd.

Allt slutade i att jag sprang över till henne i pyamas och vi satt och kramade om varandra och grät i hennes hall. Vi fick verkligen prata ut om allt och nu känns det så himla bra mellan oss igen, hon har ju alltid vart så himla nära mig förr och vi har haft så jävla kul ihop med tanke på att vi ligger på samma mentala stadie och är så lika i precis allt.

 

 

suddig nyårsbild från 2011   

 

 


När vi var klara med att prata hemma hos henne och hade slutat böla som två barn så sprang vi över hit och bölade lite till bara för att hon ville prata ut med hunni också, de har ju också vart himla nära innan och faster bodde ändå med oss i flera månader efter flytten från usa och innan hon fick lägenheten över gatan.

Sen kollade vi på en film, pratade lite till, åt några mackor och tog hand om varandra.


Imorgon kväll är vi bjudna över till faster och hennes kille på middag. Känns så himla skönt nu   vi har lovat varandra att vi ska umgås mer och hitta på saker tillsammans igen!  

Ovido - Quiz & Flashcards