Zeldas

Alla inlägg under september 2012

Av Zelda - 3 september 2012 19:40

Fullt upp idag igen, vart på en massa möten, suttit i telefonen, postat iväg brev och en massa annat. Passade på att plocka och dona lite igår här hemma, men tröttnade ganska snabbt på det så jag satte mig och kollade på film istället

 

Nu sitter jag här och funderar på att städa igen, haha! Vad är det med mig och att vilja städa nu på senaste?

Såg precis att jag fått mail från chapnlle angående min beställning och nu är den skickad, YAY!   

Snart flyttar dessa  än så länge hemlösa skönheterna hem till mig!

   

Tycker faktiskt båda två uppfyller kraven på de snyggaste detaljerna nu i höst. Högklackat med päls är så himla fint! Dragkedjan och spännerna gör dem bara ännu finare. 

 

Jag tycker att höstens snyggaste accessoar är just detta halsbandet, det har allt jag vill ha i ett smycke och det går att kombinera med iprincip allt. Jag älskar just mynt, söta detaljer (i detta fallet hjärtat), löv och det där svarta stilrena bandet istället för en vanlig kedja ( som jag använder jämt och börjar tröttna på). Allt i ett, kan det bli bättre?  

 

Har ni någon favoritaccessoar? Vad tycker ni är den snyggaste detaljen som är ett måste nu i höst?

 

  

Av Zelda - 2 september 2012 20:27

Idag har jag verkligen haft fullt upp, känns så himla skönt att bara få sätta sig ned, men bara för att jag vart så uppe i varv hela dagen så känner jag mig ändå rastlös 

Sitter och funderar på om jag skulle göra någon form av "makeup tutorial" och lägga in på bloggen.   

Får se vad jag gör.. Kanske sätter igång och städar eller något snart, det kryper i benen!  

På tal om smink så vill jag passa på att tipsa om en superbra sidahttp://parfymgiganten.se

Jag var själv in och fyndade hem en massa smink idag plus en av mina favoritparfymer.  

 

     

Fyndade även hem lite skönhetsprodukter igår, fick ett superbra erbjudande hos cosmopharma. Kan verkligen rekommendera deras produkter, vissa saker är lite dyrare prismässigt men det är verkligen värt det. Ska ni någonsin in och handla i deras webshop så får ni gärna höra av er till mig, kanske kan fixa fram en bra rabatt till er med. :)

 

Mina absoluta favoriter som jag fyndade hem från cosmopharma igår:

 

 

Facial Firming Serum - Fuktgivande serum till ansikte och hals som återfuktar och stramar upp stressad och uttorkad hud. Innehåller antioxidanter som återuppbygger hudens celler och därav eliminerar rynkor och fina linjer.

 

 

 Dead Sea Mud - Naturlig mineralrik lera som tränger djupt ned i porerna och rengör grundligt.

 

 

Ultra hydrating hair mask - reparerande hårinpackning. Innehåller Shea Butter som återfuktar hår och hårbotten.

 

 

NONI-VITA DRINK -  förbättrar det generella välmåendet genom att aktivera “välmåendemolekyler”. Den bidrar till att stärka immunförsvaret och förbättra sömnrytmen.  Nonijuice motverkar aktivt till att hämma kroppens åldringsprocess och är en energisk hjälp till ett hälsosamt åldrande. 10 ml per dag, gärna tillsammans med ett glas vatten men inte i samband med måltider.

 

 

Nu ska jag ta och bestämma mig för vad jag ska spendera resten av kvällen på att göra.

 


Vi hörs imorgon igen!  

 

 

 

 

 


Av Zelda - 1 september 2012 16:40

Idag är jag verkligen supertrött, förstår inte direkt varför med tanke på att jag sov ganska länge.

Anyhow..  

Angående filmen vi såg igår så var den faktiskt skräp, visserligen så är jag ganska kräsen när det kommer till just skräckfilm men ja..   Någon annan som sett den och tycker annorlunda? :) 

 

Idag lovade jag att jag skulle svara på mailfrågorna, så här är dem! 

 

Fanny frågade: " Vad brukar du göra på fritiden?"


Det finns faktiskt ganska mycket jag brukar göra på min fritid, det beror lite på vad jag känner för just den dagen. Bland annat så brukar jag väl försöka att ägna lite tid åt något av mina intressen, t.ex musik, resa iväg (vilket jag gör så fort plånboken tillåter) och tv-spel.

    

Vad jag menar med "musik" är att jag sjunger, spelar gitarr, ocarina eller piano (oväntade talanger   ). Brukar sitta och spela in lite ibland när jag har extra tid över, det är faktiskt väldigt avkopplande och man blir glad av att spela och sjunga!   

 

(några gamla bilder på mig med min första egna gitarr).

    

 

Emma frågade: "hej,min fråga är har du körkort?"

 

Hej Emma! Svaret på frågan är faktiskt nej. Jag har varken känt att jag har haft tiden till det ännu eller riktigt engagerat mig i att spara undan pengarna till det, vilket jag nu i efterhand tycker är jättedumt!   Dock så hade både jag och min pojkvän tänkt att börja spara undan pengar nu till körkortet, så tar vi det antingen detta året eller nästa!   

 

Jasmine frågade: "Vill bara säga att du är så himla fin:) min fråga är vem är din största förebild?"

 

 Tack söta du!  

När det kommer till den frågan så är svaret ALLTID solklart för mig. Min älskade pappa är min absolut största förebild!  

Det finns verkligen inte ord för hur mycket jag ser upp till min pappa, han är verkligen den starkaste (psykiskt sätt), mest godhjärtade och underbaraste personen i världen.

 

  

 

Moa frågade: "vilken är din favoritmat?"

 

Sushi!    

 


Alice frågade: "Hej, fin blogg!:) du brukar ju shoppa ganska mycke.vad köpte du sist?"

 

Hej Alice! Tack så jättemycket.    

Oj, ja du,pinsamt nog så minns jag faktiskt inte så här direkt vilken av alla sakerna jag köpte sist. Jag har köpt en massa nu på senaste tiden, mycket också till min älskade pojkvän som snart fyller år.  

 

Det jag köpt till mig själv på senaste tiden (som jag inte visat upp i bloggen ännu) är bl.a:

 

 

Tandblekning (white strips).

 

         

                   

     

 

Det jag köpt till min pojkvän hitills är bl.a:

 

                   

 

Sabina frågade: "Hej! jag måste bara säga att jag älskar ditt hår. Min fråga Zelda fråga är vad använder du för styling produkter i ditt hår när du fixar det?"

 

Hej Sabina! Tack så jättemycket.    

När jag väl "fixar håret" så brukar jag antingen bara locka eller platta det med en plattång, använder faktiskt inte för mycket av just stylingprodukter i mitt hår just för att det förstör håret. Med tanke på att jag färgar håret ganska så ofta så sliter och förstör det håret så pass mycket bara det. När jag väl använder stylingprodukter så är det bara vid något "speciellt tillfälle"och då brukar jag antingen ha bara lite spray i håret för att det ska hålla sig längre eller så använder jag någon form av volympulver/puder för att få lite mer volym.  

 

 

 

Vill passa på att åter igen tacka för alla supersnälla kommentarer och visat intresse med frågorna!  

 

Nu ska vi laga mat här hemma, får se om jag kommer in och skriver något mer senare.

  

 

 


Av Zelda - 1 september 2012 00:56

Jisses vad poppis det blev med mitt rosa hår , har fått supermånga kommentarer och frågor angående det, vilket är superkul    


Fick även en kommentar om min blogg igår som jag känner att jag bara måste lägga upp, en tjej skrev till mig att min blogg påminde henne om "epicfaiil's blogg". Tänkte direkt för mig själv att vem är "epicfaiil"? Vart supernyfiken och var tvungen att gå in och kolla. 

Har faktiskt aldrig hört talas om denna tjejen och hennes blogg innan. Kan faktiskt inte själv säga att jag ser några likheter.

 

http://epicfaiil.myshowroom.se/

 

Vad tycker ni? Ser ni några likheter?   Ifall ni gör det så skriv dem gärna till mig!

 

  

Angående frågorna i bloggmailen så svarar jag på dem så fort jag kan imorgon. Har haft mys och spadag med faster hela dagen idag  och uträttat en massa ärenden på stan så har tyvärr inte hunnit blogga tidigare idag, sorry about that!

  

 

Världens bästa ansiktsmask!  

 

 

Snart ska jag och älsklingen slå på en skräckfilm som vi hittade igår. Hade faktiskt aldrig hört talas om den tidigare och den verkade väl sisådär när jag läste beskrivningen om den men tänkte ändå ge den en chans! :)

 


Nu ska jag plocka undan lite saker på vardagsrums bordet innan filmen. Skriver mer imorgon!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards