Zeldas

Alla inlägg under januari 2013

Av Zelda - 5 januari 2013 12:55

Idag vaknade jag och hunni vid 4 på morgonen och kunde inte somna om pga. min hemska hosta som vägrar att släppa. Hade tänkt göra klart allt i lägenheten idag, ta kort på kläderna,skorna, väskorna m.m som jag vill bli av med men just nu så känner jag bara att jag inte orkar hålla på för mycket idag.   

Igår hade vi i alla fall en jättemysig dag, testade vårat nya wii U, tecknade lite, käkade lasange och mös med en film i soffan.   

 

     


Imorgon är vi bjudna på middag hos hunnis föräldrar. Kommer kanske dra över till hans största bror efter och kolla på någon film eller så.   


Nu tänker jag slå på någon serie eller film och käka frukost!

Av Zelda - 4 januari 2013 11:00

Jisses vad vi hållt på och rensat och kastat här de senaste dagarna, nu är jag helt slut på detta.  Tog en paus för en stund sen och ritade lite (Totoro meets Snufkin), funderar faktiskt på att fortsätta medans fantasin flödar.


   


Idag fick vi dessutom hem vårat wii U som precis laddat och uppdaterat klart så om ett tag blir det till att testa det med lite nya spel.   


Hoppas ni får en fortsatt bra dag!   

Av Zelda - 2 januari 2013 14:21

Idag har jag vart riktigt effektiv.   Var nere på banken direkt imorse när de öppnade och utföde lite ärenden, när vi kom hem började jag rensa som bara den i gamla lådor och skåp, känner att det kan behövas ibland med tanke på att det är så himla mycket saker som bara ligger och skräpar. Vart precis klar med en massa pappersarbete, sorterade upp allt i mappar så att det blir lättare att hitta allt. Nu tänkte jag ta tag i att kasta gammalt porslin och burkar m.m som bara är ivägen i köket, efter det blir det garderobsrensning. Har tvättat upp precis alla kläder innan jag åkte upp till familjen i december så nu är det bara att lägga fram allt, ta kort på det och ut med det på internet så att jag blir av med det jag inte anväder eller ens har provat. Funderar på att även lägga upp det här i bloggen så att ni också får chansen att fynda hem lite saker.    Får se hur långt jag hinner idag. 


   


Wish me luck!  

Av Zelda - 1 januari 2013 13:36

Äntligen har vi landat här hemma och jag kan pusta ut. Har haft ett jättebra december med familjen men det är faktiskt himla skönt att vara hemma igen.   

Tänkte passa på att visa lite bilder från jag var hemma, kommer att uppdatera med fler senare, bland annat på julklapparna.   

 

 

På den långa bilfärden hem stannade vi en stund för att fika vid en gammal borgruin.

 

 

Ett par timmar senare var vi äntligen framme och jag stannade hemma hos farmor och farfar en stund tills att pappa slutade jobbet och kom och hämtade mig.

     

 

 

 

Väl hemma hos pappsen och Viran så blev det mys med kinamat och till min lycka så var även lillasyster där med sin pojkvän.   

 

 

 

Samma kväll satte jag mig ned och ritade klart en teckning till min helt underbara faster Sonja och gick över till henne med den direkt den var klar. Vi hade en supermysig kväll tillsammans och hon ville supergärna att jag skulle stanna över med tanke på att vi inte träffats på så länge men jag var tvungen att gå upp så himla tidigt nästa morgon för att jag skulle hjälpa mami att sälja av lite saker i västerås.

 

 

 

Stannade i västerås i någon dag och passade på att gå in på en inredningsbutik där jag köpte lite nya fina saker till lägenheten här hemma. Gick också in på en av mina favoritbutiker där.   Tjejen som jobbar där fixar naglar och hade tänkt att jag skulle låta henne fixa mina så jag kunde vara lite extra fin till jul och nyår men det fanns för lite tid och jag skulle hem till pappa med familj samma kväll så det fick bli lite annat krimskrams istället.   

       

 

 

Sen kom julafton med en massa god mat och hela tjocka släkten. Och äntligen fick jag sätta mig ned i lugn och ro och spela på farfars flygel.  

       

 

 

 

Dagen efter julafton ringde lillasyster och ville umgås mitt i hennes flytt till nya lägenheten så jag gick över dit och hjälpte henne att packa ned hela lägenheten och flyttade över det till den nya. Efter det bjöd söta på mat, vi tittade på film och snackade om allt vi vart med om medans vi vart borta från varandra.

En supermysig dag!   

    

 

 

Nästa dag åkte jag och Elvira och pappa till stan, pappa stack in på musikaffären och stannade där tills att vi andra var klara. Viran bokade tattueringstid, bytte en ring och jag övertalade henne till att köpa någonting fint till sig själv, vilket hon gjorde.   

Passade även på att unna mig själv lite julklappar i efterskott till mig själv.

     

Sista dagen hemma hos pappa och Viran var både helt underbar och hemsk på samma gång. Längtade efter att få komma hem men samtidigt så hade vi haft det så himla bra tillsammans där uppe och jag önskar att jag hade kunnat stannat lite längre.

Alla var superdeppiga för att jag skulle hem och tjötade på mig att vi skulle boka om mina biljetter för hemresan. Mest ledsen av alla blev nog Viran, vi har ju kommit varandra så himla nära nu på de senaste åren. Jag och hon mös ned oss i soffan tillsammans på kvällen och kollade på skräckfilm och käkade gott. Vart en himla bra kväll ändå och jag hoppas verkligen att vi får träffas så snart som möjligt igen.

 

Är så himla lyckligt lottad, jag har verkligen världens bästa familj! Jag älskar er över allt annat. 

 

 

Sista dagen på året fick jag och hunni spendera tillsammans vilket var jättemysigt. Tyvärr blev det inget speciellt vi gjorde med tanke på att båda är sjuka och trötta. Vi stod i alla fall på balkongen vid 12slaget med raketerna smällandes runt oss och hoppades på att 2013 skulle bli ett superbra år!  

    

 

Nu ska vi strax ta på oss skorna och vandra ned till affären och köpa lite mat. Ikväll blir en riktig myskväll för att kurera sig från den här hemska influensan.  

 

 

Hoppas att ni alla får ett helt underbart år!  

Ovido - Quiz & Flashcards