Zeldas

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Zelda - 14 juli 2012 13:38

Idag mår jag sjukt bra. Sitter hemma hos älsklingens föräldrar och myser just nu i soffan. Igår var vi hos hans största bror Fredrik med hela familjen och hade det trevligt. Lekte med lilla William (älsklingens brorson)  nästan hela kvällen, fick knappt sitta ned en minut innan man hörde att de där små stegen kom springandes mot mig och ropade "Zejda, zejda, du måtte komma nu!". En till liten på väg för dem nu, Fredriks käresta har ungefär en månad till kvar och det känns ju supermysigt.  Älsklingen har länge haft dille på att vi måste skaffa en liten själv snart men inte så mycket som från igår när det kom fler roliga nyheter.

Idag satte han sig ner med mig och var mer allvarlig än någonsin, han ville att jag skulle verkligen fundera på att ha en liten nu. Han satt här och googlade på ny lägenhet, räknade på inkomster och en massa sånt. Just som jag känner nu så..Ja..Varför inte.    Jag älskar denna personen mer än någonting annat än allt på denna jorden och vi har vart tillsammans i så pass många år, jag är nog till ålder, känner mig klart redo för ansvaret, ekonomiskt har vi det sjukt bra..

Vi får helt enkelt se vad som händer nu fram över.  Ikväll ska vi förmodligen hem till Fredrik med familj igen, kanske ta någon öl, kanske kolla på film i hans bio, gosa med Wille och umgås vilket känns supermysigt med tanke på att vi inte träffas så ofta tillsammans. 

Fick ett presentkort idag också på nelly och beställde hem lite nya fina saker, bland annat en amaya tunic i svart som jag velat ha superlänge men inte riktigt kommit till skott med att köpa en.

 

               

Nu ska vi ner till stugan med älsklings andra bror och hans flickvän och spela skyward sword.  

Hoppas alla som läser detta får en superbra fortsatt helg!   

Ovido - Quiz & Flashcards