Zeldas

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Zelda - 26 juli 2012 19:15

Åkte hem igår, de senaste dagarna har verkligen vart helt underbara och nu mår jag faktiskt sjukt bra även fast det är så äckligt varmt och kvavt här idag. Har precis ätit en twister för första gången detta året.  

   

Första natten hemma hos hunnis föräldrar blev en sömnlös natt. Först så gick vi ned i stugan för att spela slender man samt kolla på serien med älsklings bror och hans flickvän. Satt där nere till kanske två och sen gick vi upp i huset igen och bara mös ned oss i soffan för att försöka somna. Det gick inte som vi ville ska jag säga för 10minuter senare hörde vi ett krafsande och skrikande ljud och sen flög någonting superstort precis över våra huvuden runt i rummet. Varken jag eller älskling kunde koppla direkt vad det var för någonting förns vi tände lampan och då såg vi att det var en superstor fladdermus och älskling flippade lite och drog täcket över huvudet, så söt!

  Sprang runt där hela natten och jagade och klockan 7 fick vi äntligen ut den.

 

Nästa dag var vi ganska trötta båda två men bestämde oss ändå för att ta en promenad i skogarna runt ikring och det slutade upp i att vi var ute och vandrade där i mer än 3timmar just för att det var så sjukt mysigt. Vi kom inte hem tomhänta heller, med mig hem fick jag en hel del kantareller,harsyra och en massa bär.  

   

Mot kvällen satt jag vi och mös vid det pålande lilla vattenfallet i trädgården medans jag fixade om mina naglar.

 

När vi sen gick upp och satte oss på altanen för att umgås med resten av familjen satt hunni och skickade en massa söta lappar under bordet.  

   

Var en massa annat som hände där som jag skulle kunna skriva om men jag känner att jag utesluter det just nu bara för att jag verkligen inte orkar skriva allt.  

 

Snart ska vi äta mat, ska passa på att steka upp lite av svampen vi plockade i skogen.  Senare blir det att jag ska testa på något av 3 olika rollspel som jag aldrig gett mig in på att testa förut, vilket jag tycker är väldigt dumt av mig så det är lika bra att börja idag. Innan vi lägger oss ska vi också slå på någon mysig film att kramas och koppla av till när det blivit lite svalare här inne.

 

 

Det är viktigt för välbefinnandet att bara få gosa ned sig och hålla om varandra ibland!   

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards